Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 22 هزار تن محصولات دامی در سپیدان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از تولید 22 هزار و 350 تن انواع محصولات دامی در این شهرستان در طول سال 1400 خبر داد و گفت: این محصولات شامل گوشت سفید، شیر، گوشت قرمز و عسل بوده است.

تولید بیش از 22 هزار تن محصولات دامی در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید مذکور، مربوط به حوزه طیور است، تصریح کرد: در سال گذشته ده هزار و 500 تن گوشت سفید در 34 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت سالانه 4 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی تولید و به بازار عرضه شده است.

به گفته وی؛ با توجه به بهره برداری از سه واحد مرغداری گوشتی در سال جدید در شهرستان سپیدان، پیش بینی می شود میزان جوجه ریزی به بیش از پنج میلیون قطعه برسد و میزان تولید گوشت مرغ 2500 تن افزایش داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود قریب به 200 هزار رأس دام سبک و هفت هزار رأس گاو شیری در شهرستان سپیدان اظهار کرد: در سالی که گذشت بیش از ده هزار تن شیر خام و 1450 تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید شده است؛ پیش بینی می شود میزان تولید گوشت قرمز در سال 1401 به 2 هزار تن افزایش یابد.

صالحی با بیان اینکه صنعت زنبورداری در شهرستان سپیدان از رونق و استقبال ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: در سال گذشته بیش از 400 تن عسل از 470 واحد زنبورداری این شهرستان با جمعیت 46 هزار کلنی زنبور عسل تولید که با توجه به کیفیت مطلوب به بازار های داخلی و خارجی عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سپیدان از مهمترین مناطق ییلاقی برای پرورش زنبور عسل در استان به شمار می آید، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 500 تن عسل از 550 زنبورستان مستقر در مراتع، حاشیه مزارع و باغات این شهرستان، آماده برداشت شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اذعان به اینکه این شهرستان از قطب های دامپروری استان فارس و از شرایط اقلیمی مناسب برای توسعه این صنعت برخوردار است، بیان کرد: این مدیریت آماده همکاری بیش از پیش برای توسعه صنعت نوین دامپروری بوده و ترویج این صنعت در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید