Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح پایش مراتع میان‌بند در شهرستان سرخه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از آغاز اجرای عملیات پایش مراتع میان‌بند خبر داد و گفت: طرح پایش مراتع میان‌بند در سال جاری از امروز آغاز و تا بیستم خرداد به پایان خواهد رسید.

آغاز طرح پایش مراتع میان‌بند در شهرستان سرخه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مرتضی شیرعلی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه اظهار کرد: هدف از اجرای عملیات پایش، با توجه به وقوع خشک‌سالی‌های بی‌سابقه دو دهه گذشته در سطح مراتع شهرستان حفظ و احیاء مراتع و تقویت پوشش گیاهی از نظر کمی و کیفی به دلیل وضعیت تغییر اقلیم، کنترل پروانه چراهای صادر شده و سامان یافتن وضعیت بهره‌برداران است.

وی افزود: نظارت بر اجرای طرح‌های مرتع‌داری، آموزش، نظارت و تأکید موارد فنی به بهره‌برداران، رعایت زمان ورود و خروج و فصل چرا، کنترل دام طبق قوانین موجود، راستی آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی مراتع، حذف دامدارانی که بیش از ۳ سال ترک دامداری کرده‌اند یا اقدام به اجاره دادن مرتع می‌کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه تصریح کرد: تعیین تکلیف مرتع‌داران متوفی و تعیین نماینده وراث و اجرای بند ۴۸ و ترغیب مرتع‌داران برای واریز به‌موقع عوارض پروانه چرا و سوق دادن بهره‌برداران به تهیه طرح مرتع‌داری در شهرستان‌انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید