Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پیش بینی تولید ۲۵۰ هزارتن گندم از مزارع کشاورزی استان قزوین

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

پیش بینی تولید ۲۵۰ هزارتن گندم از مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه‌انجام در چهارمین جلسه ستاد زراعت استان سال زراعی جاری که با حضور مدیران کل هواشناسی و غله و خدمات بازرگانی، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مدیران زراعت و حفظ نباتات سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه در سالن باغستان برگزار شد با بیان این مطب افزود: در سال زراعی جاری ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر محصول استراتژیک گندم رفته که از این میزان حدود ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۱۲ هزار تن گندم دیم است.

وی اظهار داشت: امسال ۵۵۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت محصول را در استان برعهده دارند.

راه‌انجام به اهمیت ذخیره سازی گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تدابیر و هماهنگی های لازم برای خرید گندم تضمینی در استان از کشاورزان اندیشیده شده و با برنامه ریزی دولت، مشکلی برای تحویل و پرداخت هزینه ها به کشاورزان وجود ندارد.

وی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها خواست تا کشاورزان گندم های سنواتی خود را تا پایان هفته جاری تحویل سیلو ها دهند.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص وضعیت اقلیمی از ابتدای سال زراعی تاکنون، عملیات برداشت محصولات زراعی،عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع غلات و کلزا، سطوح نهایی کشت مزارع پاییزه و برآورد تولید ، ورود اطلاعات زارعین به سامانه جامع پهنه بندی و وضعیت بیمه مزارع پاییزه مطالبی توسط مدیران حاضر ارائه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید