Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:

حمایت دولت از بخش کشاورزی با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با اصلاح یارانه‌ها دولت مبالغی را در اختیار بانک‌ها و صندوق‌های بخش کشاورزی می‌گذارد و دریافت تسهیلات را تسهیل خواهد کرد تا مشکلی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به وجود نیاید.

حمایت دولت از بخش کشاورزی با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی در مراسم  تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی لرستان، اظهار کرد: دولت سیزدهم با اجرای طرح باز توزیع یارانه‌ها دست به یک ایثار بزرگ زد، طرحی که قطعا در بلند مدت منافع آن به نظام و انقلاب و مردم خواهد رسید.

 وی خاطرنشان کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد غلات و ۷۰ درصد مواد اولیه روغن جهان در دو کشور روسیه و اوکراین تولید می‌شود، از این‌رو با جنگ اتفاق افتاده صادرات این دو محصول توسط کشورهای روسیه و اوکران ممکن است انجام نگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به وقوع خشکسالی در استان و اثر این پدیده بر کاهش تولید محصولات زراعی، بیان داشت: برخی محصولات دیم در مناطق گرمسیر و جنوبی لرستان به دلیل تنش آبی از بین رفته و پیش‌بینی می‌شود تولیدی گندمی بیشتر از قبل نداشته باشیم.

 شاهرخی بیان داشت: از طرفی کشورهای همسایه نیازمند واردات گندم هستند و این موضوع امکان قاچاق آرد را بیش از گذشته برای سودجویان فراهم کرده و ما را با تامین اولیه کالاهای اساسی دچار مشکل می‌کرد.

 وی بیان داشت: با اصلاح یارانه‌ها دولت مبالغی را در اختیار بانک‌ها و صندوق‌های بخش کشاورزی می‌گذارد و دریافت تسهیلات را تسهیل خواهد کرد تا مشکلی برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به وجود نیاید.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در استان داریم، این بوده که تشکل‌ها در یک زنجیره نیستند، بنابراین نیاز به یک الگوگیری در این زمینه هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید