Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

رقابتی شدن کل زنجیره تولید صنایع لبنی به نفع مصرف کنندگان

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: حذف ارز ترجیحی و رقابتی شدن کل زنجیره تولید صنایع لبنی به نفع مصرف کننده خواهد بود.

رقابتی شدن کل زنجیره تولید صنایع لبنی به نفع مصرف کنندگان

 

سید محمدرضا بنی‌طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار ایانا با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی به طور کلی منجر به رقابتی شدن زنجیره صنعت لبنی می شود، گفت: نتیجه این رقابتی شدن افزایش بهره وری خواهد بود و تولید شیر خام با کیفیت بیشتر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان دارد در کوتاه مدت صادرات این بخش دچاره مشکل شود، افزود: امکان آن وجود دارد تا محصولات لبنی با کاهش صادرات مواجه شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه در بلندمدت مجموعه بخش‌ها اعم از عرضه نهاده‌های دامی، تولید شیر خام، تولید محصولات لبنی و بخش عرضه به سمت رقابتی شدن پیش خواهند رفت، افزود: حذف ارز ترجیحی و رقابتی شدن کل زنجیره تولید صنایع لبنی به نفع مصرف کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کارخانه‌ها حاشیه سود کمی را محصولات مشمول قیمت گذاری اختصاص داده اند، گفت: کارخانجات لبنی تخفیفات خوبی بر روی محصولات خود میدهند که متاسفانه بیشتر فروشگاه های زنجیره ای از آن منتفع می شوند.

به گفته سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، امید می رود که مسئولان در سازمان حمایت از مصرف کننده تدابیری اتخاذ کنند که فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها آمادگی بیشتری برای انتقال تخفیف ها به مصرف کنندگان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی بنا است تا سرمایه در گردش به این بخش را به‌صورت تسهیلاتی با کمترین مشکل برای دریافت تسهیلات از بانک در اختیار تولیدکنندگان بخش قرار دارد، یادآور شد: ما در بازار با افزایش عرضه شیر خام مواجه خواهیم بود که منجر به این خواهد شد تا حدودی کالاها در بلندمدت باقیمت متعادل‌تری عرضه شود.

عطیه حاجی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید