Iranian Agriculture News Agency

کاشانی در گفتگو با ایانا:

حذف ارز ترجیحی در آینده به نفغ صنعت است

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن گفت: حذف ارز ترجیحی در آینده با توجه به اختلاف ارز به نفع صنعت است.

حذف ارز ترجیحی در آینده به نفغ صنعت است

حمید کاشانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن در گفتگو با خبرنگار ایانا، درباره حذف ارز ترجیحی، گفت: حذف  ارز ترجیحی کاری بود که باید در 2سال گذشته که اختلاف ارز کمتر بود انجام می شد.

وی با اشاره به محول شدن حذف ارز ترجیحی به دولت سیزدهم، افزود: حذف ارز ترجیحی در آینده با توجه به اختلاف ارز به نفع صنعت است.

کاشانی با بیان اینکه  افزایش بهره‌وری و بهتر شدن تولید با حذف ارز ترجیحی رقم می خورد، عنوان کرد: تولیدکنندگان دغدغه هایی  دارند که در جلسات مختلف با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده و امیدواریم تمام دغدغه های تولیدکنندگان از جمله  سرمایه در گردش، ذخیره سازی تخم مرغ، صادرات، حذف عوارض عملیاتی شود.

به گفته‌ مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن، این امر سبب می‌شود تا قیمت تخم مرغ با توجه به مازاد تولید سریعتر واقعی شود و به قیمت جدید اعلامی برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن با اشاره به نقش تشکل ها در قیمت گذاری، گفت: از تشکل ها در خصوص قیمت ها نظرخواهی شد و مجموع تشکل ها و مرغداران با دید کمک به دولت و مردم قیمتی را اعلام کردند، شاید قیمت اعلام شده، قیمت های واقعی تولید نباشد اما تمام تلاشمان را کرده ایم تا در این برهه حساس نهایت همکاری را داشته باشیم.

کاشانی یادآور شد: تا هفته گذشته قیمت تخم مرغ شانه ای ۴۳ هزارتومان برای مصرف کننده بود و درب مرغداری شانه ای ۳۲ هزار تومان فروخته می‌شد که ۲۰ درصد زیر قیمت مصوب سال گذشته بوده است که این امر به دلیل مازاد تولید بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر تولید هیچگونه مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست، افزود: تولید به اندازه کافی است، جای هیچگونه نگرانی در تامین تخم مرغ وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار میهن یادآور شد: حذف ارز ترجیحی کار بسیار درستی بوده و نظر موافق بر این امر داشتیم و در همان اوایل که ارز ترجیحی برای نهاده های دامی گذاشته شده مخالف آن بودیم.

وی در پایان به مردم اطمینان خاطر داد که کمبودی در خصوص تخم مرغ در بازار وجود ندارد و افزود: امسال 10تا 15 درصد تولید نسبت به سال گذشته بیشتر است؛تامین و توزیع در سطح شهر اعم از غرفه ها، میادین، فروشگاه های زنجیره ای به خوبی انجام می شود و تنها یک تا دو روز رفتار هیجانی به دلیل افزایش قیمت وجود دارد، مطمین باشید بازار در هفته آینده به روند عادی خودش بر می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید