Iranian Agriculture News Agency

بیرشک در گفتگو با ایانا:

اصلاح نظام یارانه ای یک تصمیم بزرگ اقتصادی است

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران گفت: این یک تصمیم بزرگ اقتصادی محسوب می شود که در اقتصاد صورت گرفته است.

اصلاح نظام یارانه ای یک تصمیم بزرگ اقتصادی است

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به تصمیم ستاد تنظیم بازار و دولت  برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: بنا شد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی حذف و به صورت یارانه مستقیم به مردم پرداخت شود.

وی افزود: این یک تصمیم بزرگ و یک نوع جراحی  اقتصادی محسوب می شود که در اقتصاد صورت گرفته است.

بیرشک افزود: ما به عنوان صنعت روغن نباتی از این تصمیم دولت استقبال می‌کنیم و در کنار دولت برای موفق شدن آن هستیم.

 با بیان اینکه اجرای این طرح حتما تغییرات قیمتی را به دنبال خواهد داشت، افزود: قیمتهای جدید روغن نباتی اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار، برای روغن نباتی۸۱۰ گرمی سرخ کردنی به قیمت ۶۲ هزار تومان و قیمت ۸۱۰ گرمی پخت و پز - آفتابگردان ۶۳ هزار تومان اعلام شده و طبع آن مابقی اقلام روغن نباتی در بسته بندی های مختلف رشد قیمتی دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با توجه به تاثیرگذاری قیمت میزان مصرف کاهش یابد، تصریح کرد: با این اقدام روغن نباتی به صورت هدفمند در خانوار و صنف و صنعت مصرف می شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با اشاره به صحبت های چندین ساله در خصوص جراحی اقتصادی، گفت:  حتماً باید زیرساخت‌های این مهم انجام می شد و دولت باید این خصوص تصمیم می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان قطعا از این مورد راضی هستند، افزود: یکسری دغدغه در این زمینه از جمله سرمایه در گردش وجود دارد که با توجه به جلسه ای که با وزیر جهاد کشاورزی و  بانک کشاورزی داشته‌ایم که  قول های مساعدی در این زمینه داده اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این طرح با موفقیت انجام شود و مردم کمترین دغدغه را داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید