Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

ایجاد دهکده فناوری و نوآوری در لرستان/ بازتوزیع یارانه‌ها ایثار دولت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به موضوع بازتوزیع هوشمندانه و عادلانه یارانه‌ها ، گفت: با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و وجود خشکسالی دولت ناچار به جراحی اقتصادی شد، در واقع دولت یک ایثار را انجام داد.

ایجاد دهکده فناوری و نوآوری در لرستان/ بازتوزیع یارانه‌ها ایثار دولت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛سید عماد شاهرخی در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به ضرورت و اهمیت کارهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: در شرایط فعلی کارهای دانش بنیان در بخش کشاورزی باید نهادینه شود، زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در شعار سال اشاره کردند توجه به مقوله دانش بنیان اشتغال‌زایی و افزایش تولید را به دنبال دارد.

 وی بر فعال شدن هیئت های اندیشه ورز هم تاکید و گفت: فعال شدن این هیئت‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات و در نهایت توسعه بخش کشاورزی کمک کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن در خواست ایجاد دهکده فناوری و نوآوری در لرستان گفت: زیرساخت و پتانسیل لازم برای این کار در استان فراهم است و امیدواریم لرستان دومین و یا سومین استانی باشد که دهکده فناوری و نوآوری در آن ایجاد می‌شود.

 سید عماد شاهرخی بیان کرد: کارها را باید با تحقیق کاربردی در راستای افزایش تولید، اشتغال و کار علمی پیش ببریم.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع بازتوزیع هوشمندانه و عادلانه یارانه‌ها ، گفت:  با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و وجود خشکسالی دولت ناچار به جراحی اقتصادی شد، در واقع دولت یک ایثار را انجام داد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود خشکسالی‌ها و کاهش تولید گفت: سال قبل ما تنها ۱۳۰ هزار تن گندم را به غله تحویل دادیم و امسال هم پیش بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار تن گندم را تحویل دهیم.

 شاهرخی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: تمهیدات لازم در حوزه کالاهای اساسی اندیشیده شده است و کالاهای اساسی به مقدار لازم ذخیره شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید