Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی:

مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از مردم است

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت : مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از معیشت مردم است

مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از مردم است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، نادر رحیمی شامگاه روز سه شنبه ۲۰اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان با موضوع روند اصلاح یارانه ها افزود : کارشناسان، نهادهای مسئول و رسانه‌ها باید در خصوص توزیع عادلانه یارانه مردم را در جریان گذاشته و آگاهی رسانی کنند تا مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند. 

رحیمی تصریح کرد: اقلام اساسی در فروشگاه های سطح استان موجود است و هیچ کمبودی در این راستا نداریم و برخی کمبودهای اعلامی در سطح برخی فروشگاه های عرضه نتیجه خریدهای بی رویه مردم و احتکار خانگی است که این خریدهای بی رویه مردم بیش از حد نیاز خود زمینه سوء استفاده افراد سودجو برای احتکارکالا را فراهم می کند.         

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری وفور روغن در بازار استان را شاهد خواهیم بود،  تاکید کرد: دیروز مقدار ۲۲۱ تن روغن در سطح فروشگاه ها و مراکر عرضه توزیع شد و حواله بیش از ۳ هزار تن صادر شده و در حال حمل به استان است.

رحیمی افزود: هیچ افزایش قیمتی در خرید نان برای خانواده‌ها وجود ندارد. قیمت نان لواش و بربری افزایش نداشته است و مردم در صورت مشاهده تخلف نانوایی‌ها می‌توانند با اطلاع به کارگروه آرد و نان و تعزیرات حکومتی و یا تماس با شماره‌ تلفن های ۱۳۵ و ۱۲۴ موارد را گزارش دهند.

رحیمی ادامه داد: افزایش اخیر قیمت نان برای بخش صنف و صنعت بوده که هیچ قیمت‌گذاری‌ روی کالا‌های آن انجام نمی گرفته است.

وی بیان کرد:  در حال حاضر ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی در سطح ۱۹ شهرستان استان فعال است و ماهانه حجم قابل توجهی آرد در بین نانوایی ها توزیع می شود.

رحیمی با بیان اینکه در بعضی از شهرها و مناطق استان به ازای هر ۴۰۰ نفر یک واحد نانوایی در استان وجود دارد، افزود: باید برای هر یکهزار و ۲۰۰ نفر یک واحد نانوایی وجود داشته باشد که متاسفانه در گذشته به دلیل صدور مجوز نانوایی بیشتر از ظرفیت جمعیت ساکن در مناطق مختلف استان،  واحدهای فوق از نظر سهمیه تخصیصی، اعلام می کنند که سهمیه آرد کمی به آنها تخصیص می یابد و فعالیت آنها مقرون به صرفه نیست. 

  وی خاطر نشان کرد: آزادسازی قیمت کالاهای اساسی در راستای جلوگیری از سودجویی برخی افراد قاچاق و در راستای رسیدن یارانه واقعی بدست مردم است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کارشناسان، نهادهای مسوول و مرتبط و رسانه‌ها باید در خصوص توزیع عادلانه یارانه ها مردم را در جریان گذاشته و آگاهی رسانی کنند تا مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید