Iranian Agriculture News Agency

قنات روستای تنگ نارک احیا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با تاکید بر اینکه بیش از 40 هکتار از اراضی زراعی و باغی روستای تنگ نارک با آب قنات مشروب می شود، گفت: عملیات احیا و مرمت قنات این روستا به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

قنات روستای تنگ نارک احیا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با بیان اینکه قنات تنگ نارک به طول 960  متر و دارای 64 میله چاه است، تصریح کرد: قنات مذکور با اعتبار دو میلیارد و 461 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خشکسالی احیاء شد.

به گفته وی؛ خشکسالی‌های چند سال اخیر و سیلاب دی ماه سال گذشته باعث تخریب قسمت هایی از قنات و کاهش دبی آن به 8 لیتر بر ثانیه شده بود.

او افزود: خوشبختانه پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه ی احیا و مرمت قنات مذکور، دبی قنات به20 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا یافت.

علی پور ابراز کرد: ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه های مسدود، تهیه کول های بتنی و نصب تابلو در مظهر قنات از جمله عملیات اجرایی احیاء و مرمت این قنات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهارکرد: قنات ها عامل مهمی در تحول اقتصادی، ایجاد تعادل بیولوژیک، جلوگیری از تخریب سفره های آب زیرزمینی و بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید