Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تحقق 157 درصدی اجرای کشت قراردادی برنج در ساری

مدیر جهاد کشاوری شهرستان ساری با بیان اینکه سطح ابلاغی کشت قراردادی برنج در این شهرستان دو هزار و 500 هکتار اعلام شد، گفت: تاکنون 157 درصد آن محقق شد.

تحقق 157 درصدی اجرای کشت قراردادی برنج در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح با بیان اینکه سطح ابلاغی کشت قراردادی برنج در شهرستان ساری دو هزار و 500 هکتار اعلام شد، گفت: تاکنون 157 درصد آن محقق شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه سطح معرفی شده برای انعقاد قرارداد چهار هزار و 455 هکتار بود، اضافه کرد: تاکنون برای کشت قراردادی برنج در سه هزار و 942 هکتار با یک هزار و 870 کشاورز قرارداد منعقد شد.

پورفلاح با بیان اینکه کشت قراردادی یک رویکرد برای حمایت از کشاورزان در تهیه نهاده های کشاورز و اقتصادی تر شدن تولید است، افزود: طرح کشت قراردادی برنج با هدف حمایت از شالیکاران و حذف دلالان و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اجرا می شود.

وی گفت: براساس تفاهم نامه بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی، همه قرارداد‌ها را تحت پوشش بیمه قرار داده و هزینه آن همانند سایر نهاده ها ابتدا از طرف دولت پرداخت و در پایان از محل دریافت و فروش محصول، با تخفیف 10 درصدی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تسویه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید