Iranian Agriculture News Agency

سنددار کردن اراضی ملی تقویت ارکان صیانت اراضی ملی و دولتی است

۹۸درصد از اراضی ملی سمنان در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر، گفت: در راستای اتمام پروژه کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح استان سمنان و تعیین برنامه زمان بندی و بررسی مشکلات احتمالی در جهت تثبیت و صدور سند مالکیت در مورد محدود پلاک های باقی مانده در سطح شهرستان های مهدیشهر ، سمنان ، سرخه، دامغان و شاهرود جلسه ای در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد.

سنددار کردن اراضی ملی تقویت ارکان صیانت اراضی ملی و دولتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت امسال برای سطح باقیمانده ازاراضی ملی و دولتی اسناد کاداستری صادر شود لذا با حضور ادارات منابع طبیعی وثبت اسناد شهرستانهای سمنان سرخه مهدیشهر مشکلات ونواقص  پلاکهای باقیمانده مورد بحث وبررسی واقع شد و مقرر شد تا دراسرع وقت نسبت به صدور اسناد آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: با تلاش اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان 98درصد از اراضی ملی سمنان در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند.

وی افزود: استان سمنان در حال حاضر 9میلیون و430هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که تاکنون  8میلیون و 800هزار هکتارعرصه‌های طبیعی استان در سامانه کاداستر ثبت و از این میزان برای مساحت 8میلیون و 600هزار هکتار معادل98درصد سنددار تک برگ اخذ شده است.

معاون حفاظت وامور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: 2 درصد باقیمانده مشکل قانونی داشته که اداره‌کل منابع طبیعی استان با هماهنگی اداره ثبت اسناد در حال رفع مشکل آن است.

عبدوس با اشاره به اهمیت ثبت عرصه‌های منابع طبیعی در سامانه کاداستر خاطرنشان کرد: سنددار کردن اراضی ملی، تقویت ارکان صیانتی اراضی ملی و دولتی، ممانعت از صدور اسناد در محدوده‌های ملی و دولتی به نام اشخاص و اعلام حاکمیت قاطع دولت را به همراه دارد و مشکلات اشخاص در زمینه مالکیت اراضی نیز با کاداستر کردن اراضی ملی رفع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید