Iranian Agriculture News Agency

کیا مطرح کرد:

ضرورت کنترل انطباق محصولات کشاورزی با استانداردهای کشورهای مقصد صادرات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت کاهش استفاده از سموم و آفت کشها ، کنترل و رعایت استانداردهای کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی را خواستار شد.

ضرورت کنترل انطباق محصولات کشاورزی با استانداردهای کشورهای مقصد صادرات

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمود کیا که در جلسه کمیته گیاهپزشکی سازمان با موضوع بررسی کیفیت و استانداردهای محصولات صادرات محور سخن می گفت با اشاره به وضعیت مناسب استاندارد محصولات کشاورزی در کشورمان گفت: هرچند استاندارد میزان استفاده از آفت کش ها و سموم در کشورمان در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما برخی کشورها حساسیت فراتر از استانداردهای بین المللی دارند که این موضوع باعث شده تا صادرات محصولات کشاورزی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی با اعلام این خبر که اخیراً و با دستور وزیر جهاد کشاورزی مسئولیت سنگین تولید محصولات کشاورزی سالم بر عهده سازمان حفظ نباتات گذاشته شده است افزود: مدیران و مسئولان حفظ نباتات شهرستانها باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار بگیرند تا ضمن جلوگیری از بدمصرفی سموم و آفت کشها، شاهد تولید محصولات منطبق بر استانداردهای با کیفیت بالا باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم آنالیز محصولات کشاورزی صادراتی و بررسی انطباق با استانداردهای کشورهای مقصد صادرات قبل از ارسال محصول گفت: جهت رونق تولید و صادرات و جهت جلوگیری از مشکلات بعدی، بایستی نظارت دقیق بر تطابق آنالیز سموم و آفت کشها قبل از ارسال محصول انجام و مجوز صادرات برای محصولات غیر استاندارد صادر نشود.

 کیا که در جمع مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سخن می گفت ضمن معرفی سموم و آفت کشهای مجاز برای استفاده در محصولات صادرات محور گفت: در محصولات صادراتی از آفت کشهای غیرمجاز و ممنوعه کشورهای مقصد صادرات به هیچ عنوان نباید استفاده شود و در غیر این صورت شاهد عودت محصول خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر حساسیت کشورهای مقصد صادرات بر باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی و لزوم بررسی فنی پروسه تولید، از معرفی آزمایشهای مربوط به اعمال روشهای غیرشیمیایی برای کاهش استفاده از سموم در جهت تولید محصولات کشاورزی سالم و حذف فلزات سنگین خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید