Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار شد:

تبیین عمومی سیاستهای دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین عمومی سیاستهای دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی، اصلاح و هدفمند کردن نظام پرداخت یارانه ها را ضرورت فوری برای کشور دانست.

تبیین عمومی سیاستهای دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان با بیان این مطلب گفت: مجلس در سال 1401 دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ارز کرده و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده هیچ ارزی با نرخ ترجیحی واگذار نشود.

وی با اشاره به روال معیوب نظام پرداخت یارانه نهادههای دامی و کالاهای اساسی افزود: به عنوان یک کارشناس و با باور قلبی می گویم که نظام معیوب پرداخت یارانه نهاده های دامی و کالاهای اساسی کمر مملکت را شکسته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت تبیین عمومی و تفهیم سیاستهای دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و هدفمند کردن پرداخت یارانه ها برای عموم شهروندان ادامه داد: هر دلار 4 هزار و 200 تومانی با ارز نیمایی 20 هزار تومان فاصله قیمتی دارد و و این یعنی در سال گذشته دولت برای نهاده های دامی و کالاهای اساسی بیش از 300 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است که سرانه آن مبلغی بیش از 3 میلیون تومان برای هر ایرانی است اما آیا احساس می شود که هر ایرانی در سال گذشته بیش از 3 میلیون تومان یارانه نهاده های دامی دریافت کرده است ؟!

فتحی افزود: بحث حذف یارانه ها به هیچ وجه مطرح نیست و تنها نحوه پرداخت آن تغییر کرده و از این پس به خود مصرف کننده پرداخت خواهد شد تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری و از عواید ناشی از آن نیز برای بهبود و ارتقای بهره وری تولید استفاده شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم تضارب آرا جهت رسیدن به یک رهیافت مناسب گفت: تمامی افکار و جناح ها باید در ساختن ایرانی آباد با هم متحد باشند چراکه همه معتقدند این نحوه پرداخت یارانه ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و اگر خواص جامعه آحاد مردم و شهروندان را نسبت به ضرورت و مزایای اصلاح نظام پرداخت یارانه ها تفهیم و آگاهسازی کنند، این طرح به آسانی قابل اجرا خواهد بود.

 فتحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از تکنولوژیهای روز از جمله نقشه ها و تصاویر ماهواره ای در موضوعات مختلف کشاورزی تاکید و ارائه گزارش کار واحدهای مختلف در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید