Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره شیلات پلدشت:

صید ماهی در سد ارس پلدشت ممنوع شد

رییس اداره شیلات پلدشت گفت: صید انواع ماهیان استخوانی در دریاچه پشت سد ارس این شهرستان و بزرگترین منبع آبی شمال غرب کشور ممنوع است.

صید ماهی در سد ارس پلدشت ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، محمد مقدم با اشاره به اینکه بعد از ۶ ماه فعالیت صید و صیادی صید ماهی از سد ارس ممنوع شد، افزود: امسال ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از دریاچه پشت سد ارس این شهرستان صید شده است. 

وی اظهار کرد: از این میزان صید ۲۵ درصد توسط تعاونی‌ها در پلدشت صید و روانه بازار مصرف شده است. 

رییس اداره شیلات پلدشت ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ صیاد فعال در قالب تعاونی صید و صیادی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، ولی سهم ناچیزی از این صیدها دارند. 

وی همچنین با اشاره به فعالیت صید غیرمجاز چنین گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از ماهیان این منبع عظیم آبی توسط صیادان غیر مجاز بومی صید می‌شود که آسیبی جدی به صنعت شیلات این منطقه و اشتغال مردم محلی و بومی وارد کرده است. 

مقدم اضافه کرد: ممنوعیت صید و صیادی در این منبع آبی با هدف زاد ولد ماهیان و حفظ ذخایر از هم اکنون تا شهریور ماه امسال آغاز و مقرر شده امسال برای حفظ و بازسازی ذخایر رودخانه مرزی ارس و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی سه میلیون قطعه انواع بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی شود. 

آذربایجان‌غربی به عنوان دومین استان پرآب کشور با داشتن ۱۰ سد و ۹ رودخانه با قابلیت صید ماهی و ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش انواع آبزیان از استان‌های مستعد جهت تولید در زمینه آبزی‌پروری کشور به شمار می‌رود که سرمایه گذاری در این حوزه با هدف صادرات می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری برای کشور داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید