Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

30هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان قابل برداشت نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال 30 هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان قابل برداشت نیست.

30هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان قابل برداشت نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ره‌انجام در جلسه ستاد زراعت سازمان که با حضور رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی جاری 112 هزار هکتار گندم دیم و 49 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی رفته است.

وی اظهار داشت: با وجود بارش ها و نزولات اخیر وضعیت مزارع بهتر است و مزارع آبی وضعیت نسبتا بهتری دارد.

ره انجام یادآور شد: اگر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری وضعیت بارندگی به همین صورت باشد برداشت گندم از مزارع دیم مناسب است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با هماهنگی های انجام شده، امسال 500 دستگاه کمباین مهاجر وارد استان می‌شود و 150 دستگاه کمباین نیز در استان وجود دارد که آماده برداشت غلات از مزارع هستند.

ره انجام به کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: 3067 هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری رفته که در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بایستی از از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا کشاورزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تحویل دهند.

ره انجام اضافه کرد: کشاورزان گندم‌کار منطقه توسط کارشناسان پهنه شناسایی شوند تا گندم تولیدی را تحویل مراکز خرید دهند.

وی یادآور شد: تامین گندم مورد نیاز لازمه تامین امنیت غذایی است که بایستی  تمام دستگاهها در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید