Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست خبری رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

نشست خبری محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، معاونان، مدیر روابط عمومی و تعدادی از مدیران ستادی و جمع کثیری از اصحاب رسانه ی استان ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

برگزاری نشست خبری رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، در این نشست که به منظور اطلاع رسانی و آشنایی اصحاب رسانه استان با فعالیت ها و ارائه گزارش عملکرد سازمان برپا شد، ابتدا رستمانی مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران، نمایندگان خبرگزاری ها، صداوسیما، تعدادی از مدیران شبکه های اجتماعی و معاونان و مدیران ستادی سازمان و اعضای حاضر در نشست از تلاش و همکاری آنان با روابط عمومی سازمان برای انعکاس فعالیت ها و ارائه خدمات تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد که این تعامل همچنان تداوم و بیش از پیش شود. 

در ادامه محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: محورهای اصلی مطالبات در بخش کشاورزی در چهارچوب های گفتمان انقلاب اسلامی، اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی، سندچشم انداز بیست ساله، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی افزود: تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین محور تلاش جهادگران عرصه کشاورزی خواهد بود.

برزعلی در ادامه سخنانش گفت: آموزش داوطلبان بخش کشاورزی، ارتقای هر چه بیشتر بذور اصلاح شده از لحاظ کمی و کیفی، افزایش حمایت های بیمه ای در حوزه بخش کشاورزی، افزایش بهره وری در حوزه های مختلف نهاده ها، طراحی و اجرای الگوی کشت مناسب در استان با محوریت وجود منابع آب، پیگیری ارائه خریدهای تضمینی با نرخ های مناسب را در دستور کار داریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان سپس با اشاره به اینکه می خواهیم سطح زیر کشت کشاورزی قراردادی را در محصولاتی مانند گندم و کلزا افزایش دهیم افزود: افزایش صنایع غذایی و صنایع مرتبط با جهادکشاورزی و گسترش و ترویج فناوری های مرتبط، نظارت و رسیدگی به وضعیت تولید، اجرای مدیریت سبز، پدافند غیرعامل و اصلاح نظام اداری، ایجاد مراکز متمرکز اطلاعات و آمار و کمک به افزایش سطح زیر کشت پنبه و ارتقای زنجیره تولید این محصول را در دستور کار داریم.

وی در ادامه گسترش روابط با اتاق بازرگانی، افزایش ارتقای سهم کشاورزان از سود حاشیه بازار را از اولویت های سازمان دانست و تاکید کرد در حوزه ی نهاده های دامی به منظور داشتن ذخیره قابل اتکا در استان برنامه های خوبی داریم.

برزعلی گفت: بهبود و افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک در استان، اجرای سیاستهای یکپارچه سازی اراضی، توجه به اشتغال بانوان روستایی، ایجاد اتاق فکر با حضور متخصصین دانشگاهی، فعالان تجاری و اقتصادی در حوزه های مختلف و ارتقای کمی و کیفی شرکتهای دانش بنیان نیز از جمله برنامه های در دست اجرای سازمان جهادکشاورزی استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید