Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید گندم از مرز یک میلیون تن گذشت

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم و ۶۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال 1401 تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

خرید گندم از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی‌کیا با اعلام اینکه امسال، گندم به قیمت هر کیلوگرم 10 هزار و 500 تومان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و علاوه بر آن جایزه 1000 تومانی برای هر کیلوگرم گندم تحویلی پرداخت می‌شود، گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار و 1۱۷ میلیارد تومان است.

 وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام تاکنون وارد عملیات خرید این محصول شد‌‌ه‌اند.

 سعادتی کیا با اشاره به اینکه خوزستان پیشتاز تحویل گندم در کشور است، تصریح کرد: در این استان، ۶۸۰ هزار تن گندم خریداری شده و پس از آن، استان‌های کرمان با 88 هزار تن، فارس با 74 هزار تن و ایلام با 58 هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نسبت به خرید تضمینی 67 هزار تن دانه‌‌ی روغنی کلزا به ارزش 970 میلیارد تومان در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اقدام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید