Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:

خسارت 100 درصدی به مزارع دیم «دهلران» در پی کمبود بارش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید و کمبود بارش باران میزان خسارت به مزارع دیم شهرستان ۱۰۰ درصد است.

خسارت 100 درصدی به مزارع دیم «دهلران» در پی کمبود بارش‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، علی غلامی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  مقدار ۶۷ هزار هکتار گندم( ۲۲ دیم ، ۴۵ آبی)، کلزا ۶۱۰۰ هکتار، جو ۵ هزار هکتار( ۴۵۰۰ دیم ، ۵۰۰ آبی)، هندوانه ۳۰۰ هکتار و سیب زمینی ۳۰۰ هکتار کشت صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به بروز خشکسالی شدید و کمبود بارش باران میزان خسارت به مزارع دیم شهرستان ۱۰۰ درصد است اما محصولات آبی در برخی مناطق ۱۵ ، ۲۰ و ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

غلامی ادامه داد: میزان اراضی بیمه شده فقط در بخش زرین آباد و میمه است که دو هزار هکتار است که برآورده خسارت از طریق صندوق بیمه صورت گرفته است ولی برای کشاورزان فاقد بیمه لیست و میزان خسارت آنها تهیه شده و منتظر دستوراتی از طرف سازمان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در حوزه شمالی ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیمتر و در حوزه جنوبی شهرستان ۱۵۰ میلیمتر بصورت پراکنده و غیرمؤثر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران در پایان گفت: در سطح شهرستان ۱۲ مرکز فعال جهت خرید محصولات برداشت شده کشاورزان وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید