Iranian Agriculture News Agency

پیرانی خبر داد:

واردات ۵ هزار تن مونو کلسیم فسفات برای تکمیل جیره خوراک طیور ‌کشور

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور از اقدام فوری برای واردات ۵ هزارتن منو کلسیم فسفات برای نیاز خوراک صنعت طیور کشور خبر داد.

واردات ۵ هزار تن مونو کلسیم فسفات برای تکمیل جیره خوراک طیور ‌کشور

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، وهاب پیرانی اظهار کرد: کلسیم فسفات ماده حیاتی در جیره، طیور به ویژه برای مرغ تخمگذار است.

وی افزود: از سال گذشته کمبودهایی در بازار داخلی ایجاد و بررسی‌ها نشان داد کاهش تولید دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات در داخل کشور ناشی از کمبود اسید فسفریک است. 

پیرانی ادامه داد: اسید فسفریک ماده اولیه تولید دی کلسیم فسفات و مونو کلسیم فسفات است و ما وابسته به واردات این ماده اولیه هستیم، از این رو ابتدا تصمیم گرفته شد برای تامین ماده اولیه ۴۷ کارخانه تولید کننده داخلی که دارای ظرفیت تولید بالا هستند، اسید فسفریک وارد شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که نیاز سالانه کشور به دی کلسیم فسفات و مونو ‌کلسیم فسفات ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تن است، اظهار داشت: از آنجایی که واردات اسید فسفریک سخت است و انجمن‌های تولید کننده در داخل ‌هم نتوانستند این ماده اولیه را وارد کنند در نهایت قرار شد برای جبران کمبود در بازار با همکاری وزارت جهاد کشاورزی حدود ۵ هزار تن مونو کلسیم فسفات در فاز نخست و به فوریت وارد کشور شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید