Iranian Agriculture News Agency

اقدامات دانش بنیان پیش روی جهاد کشاورزی امید بخش است

استاندار فارس با اشاره به اینکه امسال سال دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های دانش‌بنیان است، گفت: در جلسه شورای کشاورزی استان شاهد این بودیم اقداماتی در دستور کار جهادکشاورزی است که همه با استفاده از فعالیت دانش‌بنیان و امیدوارکننده است که می‌تواند رونق وسیعی در سطح استان در سال جاری ایجاد کند.

اقدامات دانش بنیان پیش روی جهاد کشاورزی امید بخش است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز تلاش شد که توزیع ارزاق در ایام نوروز با دقت انجام شود.

وی افزود: به زودی 100 فروشگاه مواد غذایی امین برای عرضه کالا با قیمت ارزان با همکاری جهاد کشاورزی ، صمت، شهرداری شیراز و سایر شهرداری ها مجدداً فعال خواهند شد.   

نماینده عالی دولت همچنین از مردم و فرمانداران در خصوص برگزاری راهپیمایی باشکوه روز قدس قدردانی کرد.           

احداث گلخانه‌ها ، فعال شدن شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌ها به شکل قابل توجه و افزایش میزان دانش‌بنیان بودن اقدامات از جمله ماموریت های بود که استاندار فارس به فرمانداران ابلاغ کرد.    

ایمانیه با اشاره به فعال شدن قرارگاه صیانت از جمعیت در استان گفت: در قرارگاه اتباع غیرایرانی به موضوع امنیت ، بهداشت و آموزش اتباع غیرایرانی پرداخته خواهد شد. 

استاندار فارس با بیان اینکه فرمانداران احداث شبکه فاضلاب در شهرها و استفاده از پساب برای صنعت و فضای سبز را جدی بگیرند، بیان کرد: قرارداد استفاده از پساب فاضلاب در 31 شهر در مرحله انعقاد قرارداد با صنایع  آن شهرستان قرار دارد؛ همچنین افزایش آبخیزداری‌ها و مساحت زیر کشت گلخانه ها  و اصلاح الگوی کشت باید مدنظر فرمانداران باشد و با سازمان‌ها در ارتباط باشند؛ همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای پروژه های توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به سرعت در احصا باغ شهری‌های غیرمجاز  پرداخت و خاطرنشان کرد: فرمانداران ، بخشداران و دهیاران مراقب باشند که به تعداد باغ شهری‌های غیرمجاز افزوده نشود؛ بلکه شاهد کاهش حداقل 10 درصدی سالانه باغ شهرهای غیرمجاز باشیم؛ همچنین با ارایه گزارش تعداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان ها انتظار داریم شاهد افزایش تعداد چاههای غیرمجاز نباشیم و به تدریج نیز این نوع چاه ها تعطیل شوند.           

استاندار فارس با بیان اینکه مدیرکل و فرمانداری موفق‌تر است که اشتغال و تولید بیشتری ایجاد کرده باشد، عنوان کرد: در انتصابات جوانگرایی مدنظر باشد؛ هر چند که موافق برکناری اتوبوسی نیستم و دولت هم این رویکرد را موافق نیست.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال علیرغم افزایش 72 درصد ترددهای نوروزی در جاده های فارس،  شاهد کاهش فوتی های ناشی از تصادفات در سطح استان بودیم، گفت: حتی یک نفر فوتی ناشی از تصادفات هم زیاد است اما کاهش فوتی ها نشان از تلاش مضاعف دستگاه های مختلف است.     

به باور ایمانیه همه مدیران از جمله متولیان حوزه گردشگری و زیارت مکلف هستیم سومین حرم اهل بیت(ع) را محور کارهای خود را تلقی کنیم تا از برکات حضور امامزادگان برای زندگی دنیوی و اخروی خود استفاده کنیم.

استاندار فارس خطاب به فرمانداران با اشاره به اینکه سیستم ارزیابی عملکردها در استان تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: عملکردها در حوزه های کاهش تصادفات و کاهش نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان، دقت در اجرای طرح کاداستر، کاهش تکدی‌گری و معتادان متجاهر، افزایش تولید، اشتغال و مدیریت آب جزو برنامه هایی است که در ارزیابی عملکردها موثر است.   

 ایمانیه با بیان اینکه نگاه به عملکرد فرمانداران وسیع‌تر از قبل گردد، ابراز کرد: انتظار این است که فرمانداران در انتخابات آینده مجلس به نحوی عمل کرده باشند که رضایت مردم را جلب کرده باشند.  

به گفته وی؛ مهم‌ترین وظیفه ما این است که مردم را با عملکردها و پیگیری امورات در میز خدمت ها به نظام خوش‌بین نمائیم. 

استاندار فارس اظهار امیدواری کرد: در تحقق 8 درصد رشد اقتصادی از ظرفیت‌های خالی مانده استان مانند شهرک‌های صنعتی استفاده شود که افزایش بهره وری را به همراه دارد.       

ایمانیه  خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت، معدن و گردشگری با محیط‌های علمی و عملیاتی شدن تفاهم نامه های منعقد شده مهم‌ترین ارزیابی برای عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود.         

نماینده عالی دولت از اجرای دوره های بازآموزی برای نمایندگان حقوقی‌ ادارات به عنوان یک ضرورت سخن گفت و عنوان کرد: سازمان هایی که توان دفاع حقوقی از منافع سازمان را ندارند باید در کارگاه های آموزشی شرکت کنند تا توان دفاع از حق را داشته باشند.          

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید