Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

بازرسی از 550 واحد صنفی توسط بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: از زمان ابلاغ و اجرای قانون انتزاع و واگذاری وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی و اجرای آن در شهرستان بازرسی از 550 واحد صنفی توسط بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان مرند انجام شده است.

بازرسی از 550 واحد صنفی توسط بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان مرند

 علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: از زمان تفویض اختیار بازرسی بازار کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی از دی ماه 1400 تاکنون 550 مورد بازرسی از فروشگاهها ونانوایی ها انجام شده و در این مدت تعداد  55 پرونده تخلفاتی به ارزش 120میلیون تومان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی افزود: در زمینه کالا و محصولات کشاورزی (قند، روغن، شکر، گوشت، مرغ ، تخم مرغ و...) هیچ گونه کمبودی در بازار نیست و همه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به حد کافی موجود بوده بطوری که قیمت مرغ و تخم مرغ از قیمت تنظیم بازار و  مصوب نیز  پایین تر به فروش می رسد و امروز در بازدید میدانی  قیمت مرغ در بازار 29 الی 30هزار تومان و تخم مرغ 19 هزار تومان در شهرستان مرند به دست مصرف کننده می رسد .

 صیادی با اشاره به ممنوعیت افزایش خودسرانه قیمت کالاهای اساسی گفت: در راستای کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی توسط کارشناسان منتخب نظارت وبازرسی و با نظارت کامل بر بازار از افزایش خودسرانه قیمتها جلوگیری می‌شود و در این مدت هیچ گونه افزایش قیمتی  در محصولات کشاورزی و تنظیم بازار  نداریم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند یادآور شد: با هر واحد صنفی هم که به طور خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کالاهای اساسی کند برخورد و پرونده تشکیل و سپس به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

وی افزود: با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در جهادکشاورزی، آرامش نسبی در بازار برقرار شده و بازرسان این مدیریت با جدّیت و تلاش مضاعف بازرسی و نظارت ها را در جهت  مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار تشدید کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید