Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم نامه با صنایع الکترونیک برای تولید کنتورهای هوشمند کشاورزی

استاندار فارس پیشنهاد انعقاد توافق نامه با صنایع الکترونیک برای تولید کنتورهای هوشمند را مطرح کرد و گفت: باید طی یک تفاهم نامه با صنایع الکترونیک تولید کنتورهای هوشمند بعد از سال‌ها در استان فارس که یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است، محقق شود.

انعقاد تفاهم نامه با صنایع الکترونیک برای تولید کنتورهای هوشمند کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در دومین جلسه شورای کشاورزی استان فارس در سال‌جاری با بیان اینکه این استان در بحث قطع برق در چاه های کشاورزی باید متناسب با سایر استان‌ها عمل کند، ابراز کرد: اینکه اعلام می شود فارس در سال‌های قبل رتبه اول در خاموشی برق چاه ها را داشته است جای افتخار ندارد؛ این موضوع با شرایطی که استان فارس جزو رتبه‌های اول تامین مواد غذایی است همخوانی ندارد.           

 وی افزود: پیشنهاد این است که شرکت توزیع برق فارس و شیراز با همکاری یکدیگر به جای قطع برق چهار ساعته چاه های کشاورزی یک روز را در هفته براساس اولویت بندی در دستور کار قرار دهد تا جلوتر از سایر استان‌ها در قطعی برق چاه‌های کشاورزی نباشیم. 

 استاندار فارس همچنین پیشنهاد داد که در تهیه سموم مبارزه با آفت سرخرطومی خرما و سایر سموم مورد نیاز از برخی چهره‌های شاخص ملی در دانشگاه شیراز در رشته شیمی دعوت به همکاری شود.        

ایمانیه، همچنین از همراهی صنایع و معادن در کمک های مالی به بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات به کشاورزان صحبت کرد و افزود: تاکنون چند صنعت و معدن در فارس کمک های مالی را به این موضوع تخصیص دادند و درصدد هستیم این اعتبارات به هزار میلیارد تومان افزایش یابد تا در قالب تسهیلات کم بهره به کشاورزان اختصاص یابد‌.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید