Iranian Agriculture News Agency

12 قرار داد آبخیزداری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سطح استان سمنان در دست اجرا است

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 250 میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد که بر اساس اعتبار تخصیصی 12 پروژه آبخیزداری در دست اجرا است.

12 قرار داد آبخیزداری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سطح استان سمنان در دست اجرا است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حسن غلامی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل عملیات مکانیکی و بیولوژیک ازجمله احداث بند خاکی، سنگ و ملاتی، گابیونی، بذر پاشی، بذر کاری، حفاظت و قرق است که در حوزه های سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری  در سطح 167 هزار و 210 هکتار با سطح تعهد 7 هزار و 290 هکتار با میانگین پیشرفت 40 درصدی در حال اجرا است.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ادامه عنوان نمود که پروژه‌های اجرایی در حوزه های آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب وخاک، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

غلامی ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی- ملاتی، گابیونی، خاکی، تورکینست، بندهای زیرزمینی، کنتور فارو و .... از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیزداری استان تا کنون اجرا شده است.

وی افزود: از سال 1385 تا اکنون بیش از 3میلیون 140 هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری در سطح حوزه های آبخیز استان سمنان اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید