Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی:

کشاورزی دانش بنیان یعنی باغداری ۵۰۰ سال پیش منسوخ شود

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی دانش بنیان بر اساس شعار سال یعنی شیوه باغداری به شکل ۵۰۰ سال پیش منسوخ شود و روند علمی و دانش روز دنیا جای آن را بگیرد.

کشاورزی دانش بنیان یعنی باغداری ۵۰۰ سال پیش منسوخ شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رجب رحمانی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان تاکستان که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور برگزار شده بود، افزود: کشور در شرایط کنونی به کشاورزی سنتی و باغداری قدیمی نیازی ندارد و باید در شیوه‌های تولید از روش‌های جدید بهره برد.

وی اضافه کرد: اصلاح سیستم باغداری در مجلس شورای اسلامی با محصول انگور در دستور کار قرار گرفت و این مهم اکنون به تمامی باغات و مزارع رسیده است.

رحمانی بیان داشت: شهرستان تاکستان نخستین و دومین صادر کننده کشمش و تولید انگور در کشور است و بر همین اساس داربستی کردن ۱۰ هزار هکتار باغ انگور در این شهرستان مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تولیدات قزوین ظرف ۲ ساعت قادر است که به تهران ارسال شود و ۱۶ میلیون بازار را به خود اختصاص دهد، با این نکته که منطقه ویژه اقتصادی تاکستان این ظرفیت را دوچندان می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: تنها مشکل شهرستان تاکستان این است که با کمبود آب کشاورزی همراه هستیم و متاسفانه تهران ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب سد طالقان را به خود اختصاص داده که باید برای حق آبه این شهرستان یک فکر اساسی کرد.

گفتنی است در این نشست، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و رضا طاهری فرماندار شهرستان تاکستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید