Iranian Agriculture News Agency

بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان

در سفر یکروزه نماینده هیات دولت به استان قزوین؛ وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و معاون وزیر جهاد کشاورزی از شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان بازدید کردند.

بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری از شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این مراسم که محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رجب رحمانی نماینده مردم شریف تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمدی مدیرکل امور استانهای وزارت جهادکشاورزی، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و طاهری فرماندار شهرستان تاکستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند از فاز یک شهرک گلخانه ای نودهک در سطح 71 و نیم هکتار بازدید کردند.

پیش بینی می شود:  فاز 2 این شهرک گلخانه ای در سطح 500 هکتار در صورت تخصیص آب به میزان 5 میلیون متر مکعب از سد نهب راه اندازی شود.

برای اجرای فاز یک این شهرک گلخانه ای تاکنون 19 میلیارد تومان از محل بخش دولتی هزینه شده  و تاکنون 100میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده که برای  اتمام پروژه 500میلیارد تومان نیاز است.

فاز یک این شهرک گلخانه ای از سال 96 آغاز و تاکنون ادامه دارد و با ایجاد و راه اندازی فاز یک در حال حاضر 80 نفر اشتغال ایجاد شده که در صورت بهره برداری 600 نفر اشتغالزایی خواهد  شد.

شهرک گلخانه ای نودهک با کاربری سبزی و صیفی پس از اتمام و بهره برداری ، سالانه 15هزار تن محصولات گلخانه ای تولید خواهد کرد.

تجمع گلخانه ها در یک شهرک و مطلوب بودن زیرساخت ها برای انجام سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از مهمترین ویژگی های این شهرک گلخانه ای است.

گفتنی است؛ تاکنون 100 درصد اراضی به بخش خصوصی واگذار شده و 40سرمایه گذار عملیات اجرایی ساخت شهرک را آغازکرده اند.

همچنین در سال گذشته 6 سرمایه گذار موفق به اخذ تسهیلات به مبلغ 350میلیارد ریال شده اند و 8 سرمایه گذار نیز به مبلغ 80میلیارد تومان در حال اخذ تسهیلات می باشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید