Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی:

احیای جهاد سازندگی می تواند در بسیج وزارت جهاد کشاورزی رقم بخورد

وزارت جهاد کشاورزی به وزارت امنیت غذایی کشور تبدیل شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای جهاد سازندگی می تواند در بسیج وزارت جهاد کشاورزی رقم بخورد.

احیای جهاد سازندگی می تواند در بسیج وزارت جهاد کشاورزی رقم بخورد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج این وزارتخانه اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با تکمیل اختیارات در زنجیره تامین غذا به وزارت امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: تبدیل شدن وزارت جهاد کشاورزی به وزارت امنیت غذایی،  سبب بالا رفتن حساسیت و افزایش انتظارات مردم شده است؛ دلیل آن هم در اختیار قرارگرفتن مدیریت از مزرعه تا سفره توسط وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با تأکید بر رسالت بزرگ وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور، تصریح کرد:  با توجه به فرمایشات امسال مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان کردن کشاورزی، خودکفایی کالاهای اساسی و قطع وابستگی؛ این موضوع رسالت ویژه ای را برای وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری  ایجاد کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در گذشته کشورهای مختلف به حوزه غذا توجه ویژه‌ای نداشته‌اند، تصریح کرد: البته این موضوع در کشور ما نیز وجود داشته است و جنگ روسیه و اوکراین سبب شد تا به این موضوع توجه بیشتری شود؛ شرایط در حوزه تامین غذا در دنیا بسیار حساس است.

به گفته وی، غذا یک عنصر قدرت بوده و کشاورز یک عنصر تولید کننده قدرتمند است.

ساداتی نژاد عنوان کرد: احیای جهاد سازندگی می تواند در بسیج وزارت جهاد کشاورزی رقم بخورد.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بازرسی و نظارت بر بازار تجربه ای نداشته است، افزود: ۷ هزار نفر از نیروهای بسیج در گستره کشور، در بازرسی برای آرامش در بازار تلاش کرده اند و آرامش حال حاضر در بازار ، قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید