Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

32 هزار تن گوشت قرمز در سال 1400 در کردستان تولید شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز سال گذشته در استان تولید شد، گفت: کردستان از لحاظ تولید گوشت قرمز رتبه سیزدهم کشور را دارد.

32 هزار تن گوشت قرمز در سال 1400 در کردستان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خسرو کریمی پناه با بیان اینکه در حال حاضر 3 میلیون و ۴۸۹ هزار واحد دامی در استان وجود دارد، گفت: 7 هزار و ۵۰۰ بهره بردار در بخش دام استان هم مشغول به کار هستند.

وی به جمعیت دام استان هم اشاره کرد و افزود: جمعیت بز و بزغاله استان ۲۵۵ هزار راس، جمعیت گاو و گوساله هم ۱۸۵ هزار راس و گوسفند و بره هم بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار راس است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: میزان تولید گوشت قرمز در سال ۱۳۹۹ در استان ۳۱ هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۴۳۵ تن افزایش یافت.

کریمی پناه با بیان اینکه ۵۰ درصد گوشت تولید شده از دام سبک در داخل استان مصرف و مابقی به خارج از استان صادر می شود، ادامه داد: بخشی از گوشت گوساله مورد نیاز استان را از استان‌های مرکزی کشور وارد می‌کنیم.

وی به وضعیت توزیع نهاده های دامی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در فروردین سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار تن کنسانتره دامی در استان توزیع شد و این میزان در اسفند همین سال به ۶۲ هزار تن رسید به عبارتی تا پایان سال توزیع نهاده های دامی در استان بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید