Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

اجرای یارانه کشت برای حمایت از کشاورزان از سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی از اجرای یارانه کشت برای حمایت از کشاورزان از سال آینده خبر داد.

 اجرای یارانه کشت برای حمایت از  کشاورزان از سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات تخصصی حوزه کشاورزی، اظهار کرد: از فصل پاییز ۲۵۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم عملیاتی شده و تا دو ماه آینده تاثیر آن در عملکرد تولید مشخص می‌شود؛ قاعدتاً کشاورزی قراردادی افزایش بهره‌وری  را در پی خواهد داشت.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، در کشت قراردادی برنج نیز ۴۵ هزار هکتار برای سال جاری برنامه ریزی شده که تاکنون در ۲۰هزار هکتار از شالیزارها عقد قرارداد انجام شده است.

وی با بیان اینکه متوسط کشت قراردادی در دنیا ۴۰ درصد است، تصریح کرد: کشت قراردادی یکی از فعالیت های محوری است که در آن پیش می‌رویم.

به گفته ساداتی نژاد، کشاورزی قراردادی و ابزار قیمت می‌تواند در اجرای الگوی کشت موثر باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید قیمت جدید محصولات کشاورزی قبل از شروع فصل اعلام شود، تصریح کرد: با اعلام این قیمت کشاورزان دیگر دغدغه ای در  خصوص کشت محصولات کشاورزی  نخواهند داشت.

 به گفته وزیر جهاد کشاورزی، در سال آینده در راستای حمایت از کشاورزان به سمت یارانه کشت پیش خواهیم رفت.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنددار کردن اراضی کشاورزی، یادآور شد: در ابتدای آبان ماه قرارگاه 《صدور اسناد اراضی کشاورزی》تشکیل شده و در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاق بزرگی در حوزه صدور سند اراضی کشاورزی خواهیم بود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، تمام افرادی که در صدور اسناد اراضی فعال هستند در این قرارگاه حضور دارند. 

  وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر  تغییر کاربری اراضی مهار نشود به یک چالش تبدیل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد 《قرارگاه دیپلماسی غذایی》 تصریح کرد: در این خصوص با ایجاد این قرارگاه چالش‌های صادرات با سایر کشورها بررسی و مرتفع می شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال مذاکره با کشورهای مختلف در حوزه بازرگانی هستیم، یادآور شد: سرمایه گذاری یکی از ضعف های حوزه کشاورزی است.

 وزیر جهاد کشاورزی  تصریح کرد:  آئین نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی به دولت ارسال شده است تا قرارداد کشاورز با شرکت پشتیبان طبق قواعدی به عنوان وثیقه نزد بانک مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: از ابتدای سال آیین نامه تولید دانش بنیان و اشتغال را در ۱۷ ماده تصویب کردیم که در یکی از بندهای آن وثیقه در قرارداد کشاورزی اشاره شده است.

 به گفته وزیر جهاد کشاورزی، در  خصوص مکانیزاسیون کشاورزی نیز لایحه به دولت ارسال شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واگذاری حوزه بازرگانی به جهاد کشاورزی، یادآورشد: کل زنجیره تحت فرماندهی واحد قرار گرفته و در این زمینه با انتقال نیروها از وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین نیروهای بسیجی و بازنشسته تلاش کرده‌ایم آرامش را در حوزه بازار داشته باشیم.

وی افزود: آرامش حاکم بر بازار نسبت به سال قبل بیشتر بوده و در تامین محصولات کشاورزی مشکلی  وجود نداشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید