Iranian Agriculture News Agency

تاکید امام جمعه تبریز بر مشارکت همگانی برای صیانت از منابع طبیعی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر مشارکت همگانی برای صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد.

تاکید امام جمعه تبریز بر مشارکت همگانی برای صیانت از منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین  سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان آذربایجان شرقی با تشریح اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت و مراقبت از مواهب الهی و خدادادی را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه مراتع و جنگل ها به عنوان نعمت مهم خدادادی باید از سوی همگان مراقبت شود گفت: این مواهب الهی و طبیعی باعث بقای انسانهاست و بدون منابع طبیعی امکان حیات میسور نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز جلوگیری از آتش سوزی در جنگلها و مراتع و مقابله با قطع اشجار به صورت غیرقانونی و همچنین برخود با مقوله زمین خواری را در حال حاضر جزئی از ضرورتهای مهم اداره‌ کل منابع طبیعی استان دانست و بر لزوم همکاری همه متولیان امر و دستگاه های نظارتی تاکید کرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از  مسائل مهم منابع طبیعی و آبخیزداری استان از جمله مباحث مختلف در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و پدیده هایی چون زمین خواری و قطع اشجار جنگلی و مدیریت مراتع و خصوصاً وقوع آتش سوزی در فصل گرما  گفت:  وقوع آتش سوزی ها در جنگلها  و مراتع عمدتاً عامل انسانی دارد و صیانت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی و تلاش جهادی است .

سیروس داودی با اشاره به توجهات ویژه و دلسوزانه نماینده محترم ولی فقیه در استان نسبت به منابع طبیعی و آبخیزداری، این مجموعه را نیازمند راهنمایی و حمایتهای ایشان در جهت فرهنگ سازی معارف منابع طبیعی دانست و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به ماموریت کاری و اثرگذاری که در حوزه های مختلف دارد جزو ادارات مهم استانی است و خدمت در مسئله منابع طبیعی را خدمت به حیات بشر می داند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید