Iranian Agriculture News Agency

کاشت پیاز بهاره در سپیدان آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از آغاز کشت پیاز بهاره در این شهرستان به عنوان سومین تولید کننده بزرگ پیاز استان فارس خبر داد و گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول به 600 هکتار برسد.

کاشت پیاز بهاره در سپیدان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی با اشاره به اینکه عملیات کشت پیاز در شهرستان سپیدان از اواخر فروردین ماه آغاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود فرآیند کشت تا اواخر اردیبهشت ماه به پایان برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشت پیاز عمدتا در بخش همایجان شهرستان سپیدان انجام می شود، اظهار کرد: کشت پیاز در این شهرستان به روش بذری و با استفاده از ارقام محلی و به صورت نیمه مکانیزه انجام می شود.

به گفته وی؛ طرح کشت کاملاً مکانیزه پیاز با هدف ترویج و ترغیب تولید کنندگان در سطح پنج هکتار در شهرستان سپیدان اجرا شده است؛ کاهش میزان بذر مصرفی، یکنواختی عمق و فواصل کشت، کاهش بیماری های قارچی و خاکزاد، افزایش بهره وری آب، افزایش عملکرد و مصرف متعادل کود پایه و یکنواختی محصول تولیدی از مزایای این روش است.

صالحی با اشاره به اینکه محصول پیاز شهرستان سپیدان از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار و مورد پسند بازار است، ابراز کرد: تولید بالا با توجه به بیشینه تولیدی 70 و متوسط عملکرد 35 تن در هکتاری مزارع پیاز باید به ظرفیت های صادراتی این محصول توجه کرد.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید