Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از 100 هزار تن نهاده دامی در مرودشت

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع 101 هزار و 500 تن نهاده دامی به نرخ مصوب در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از 100 هزار تن نهاده دامی در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان گفت: این میزان نهاده شامل 77 هزار و 800 تن نهاده مستقیم و 23 هزار و 700 تن خوراک دام آماده بود که به بیش از 80 هزار راس دام سنگین و 550 هزار راس دام سبک هویت گذاری شده تخصیص یافته است.

او با اشاره به اینکه نهاده‌های مستقیم شامل جو، ذرت دانه‌ای، کُنجاله سویا و سبوس است، تصریح کرد: نهاده های تخصیصی توسط اتحادیه دامداران شهرستان مرودشت و هفت تعاونی دامپروری که زیر مجموعه اتحادیه دامداران هستند تهیه و در بین دامداران توزیع شده است.

امیریان با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی بر تامین نهاده‌های دامی به استمرار توزیع این نهاده‌ها در سال جدید تاکید کرد و افزود: توزیع  نهاده های دامی با نرخ مصوب با هدف حمایت از دامداران، ایجاد تعادل در بازار، کاهش هزینه‌ تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی انجام می‌ شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه فرایند دریافت نهاده ها در دامداری های سنتی و صنعتی متفاوت است ، ابراز کرد:  دامداری های سنتی پس از ثبت نام توسط تعاونی های دامداران و تایید در سامانه سپند خوراک دام آماده و دامداری های صنعتی از طریق سامانه بازارگاه نهاده مستقیم دریافت می کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: در این شهرستان افزون بر600 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید