Iranian Agriculture News Agency

جلالی:

سامانه‌‌ مشترک از خروج آرد در شبکه توزیع جلوگیری می‌کند

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دسترسی سامانه‌ی "یکپارچه مدیریت آرد" به‌زودی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای نظارت بر تولید و توزیع آرد فراهم خواهد شد.

سامانه‌‌ مشترک از خروج آرد در شبکه توزیع جلوگیری می‌کند

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، محمدحسن جلالی با اشاره به اینکه دو سامانه در این شرکت بر فرآیند کالاهای اساسی در کشور نظارت می‌کنند، افزود: سامانه‌ی "یکپارچه مدیریت آرد"،  خرید آرد توسط نانوایان، فروش آن توسط کارخانجات و حمل و نقل آرد را در کشور، ثبت و رصد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای کامل این سامانه و اتصال آن به سامانه‌ی نظارتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌هایی مورد نیاز است که در دست تهیّه و تدوین می‌باشند، اظهار کرد: با دریافت نظرات ستاد مذکور و با نهایی شدن آیین‌نامه، این سامانه قادر خواهد بود تا تمامی فرآیندهای آرد کشور را به‌منظور برخورد با تخلفات احتمالی کنترل کند.

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از وجود سامانه‌ی کنترل دیگری در این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه‌ی سیفا نیز فرآیند خرید و فروش گندم و سایر کالاهای اساسی در مراحل خرید، ذخیره‌سازی، انبارداری و خروج این کالاها از انبارها را به‌طور کامل رصد می‌کند. 

گفتنی است، با اتصال سامانه‌های یاد شده، تمامی مراحل تولید، توزیع و حمل آرد با این سامانه، کنترل و از خروج آرد از شبکه‌ی توزیع و قاچاق آرد جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید