Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:

پیش بینی ۵۹ هزار تن کود برای استان ایلام در سال زراعی جاری 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: پیش بینی میشود در سال زراعی جاری ۵۹ هزار تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان ایلام توزیع شود.

پیش بینی ۵۹  هزار تن کود برای استان ایلام در سال زراعی جاری 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، آیت جمالی بااشاره به اینکه درسال جاری قیمت انواع کودهای شیمیایی ۴۵ در صد کاهش داشته است گفت: در سال جاری سهمیه کودی استان افزایش و به بیش از 59000 هزارتن رسیده ودر فروردین ماه حدود 870تن توزیع شده است.

جمالی افزود: حواله الکترونیکی توزیع کود از شهریور ماه سال گذشته طبق دستورالعمل مربوطه صادر و آموزشهای لازم برای کشاورزان داده شد و از اواسط مهرماه صدور حواله های کودی بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی باشاره به اینکه حواله الکترونیکی باعث حذف واسطه ها می شود گفت: کشاورزان باید به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات در سیستم پهنه بندی اقدام و سپس بهنگام نیاز درخواست خود را به آن مراکز اعلام و حواله کودی الکترونیکی صادر و کارگزاران موظف هستند بر اساس همان حواله و با اخذصرفا کارت ملی از کشاورز نسبت تحویل کودها اقدام کند .

وی گفت: کشاورزان بایداز بهترین زمان کوددهی به باغها و محصولات خود آگاه باشند.  و همچنین کود شیمیایی به اشکال مختلفی نظیر پودر، گرانول، محلول و گاز عرضه می‌شوند.

جمالی ادامه داد: کشاورزان برای جلوگیری از آسیب رساندن به درختان و گیاهان خود ابتدا لازم است که خاک خود را بررسی و آزمایش کنند تا دریابند که کدام کود برایش ضروری است. مقدار مناسبی از کود را در فصل بهار یا پاییز اضافه کنند تا موجب بازیابی قوای گیاهان و رشد بهینه آنها شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید