Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 88 هزار تن نهاده دامی در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از تامین و توزیع ۸۸ هزار و ٢٩٨ تن انواع نهاده های دامی برای دامداران این شهرستان در سال ١۴٠٠ خبرداد و گفت: این نهاده ها شامل خوراک دام آماده، سبوس، جو، ذرت و سویا بوده است.

تخصیص 88 هزار تن نهاده دامی در شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی بیشترین سهم از نهاده ها را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: این واحد ها 68 هزار و 755 تن ذرت، سویا و جو دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ١٢ هزار و ٧۵٢ تن خوراک دام آماده برای دام های پرواری و شیری شهرستان شیراز فراهم شده است، ابراز کرد: علاوه بر این 4854 تن سبوس و 1937جو دام سبک نیز توزیع شده است.

سیروسی با اذعان به اینکه در واحد های دامپروری شهرستان شیراز سالانه 83 هزار تن شیر و 3750 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار می شود، اظهار کرد: این میزان تولید در 3 هزار واحد دامداری سبک و 2500 واحد پرورش دام سنگین محقق می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه تخصیص نهاده های دامی منوط به هویت گذاری دام است، افزود: قریب به 230 هزار راس دام سبک و 50 هزار راس دام سنگین در این شهرستان نگهداری و پروش داده می شود که 95 درصد از این دام ها هویت گذاری شده است.

وی با بیان اینکه توزیع نهاده های دامی به منظور تنظیم بازار، تامین بخشی از نیاز خوراک دام و حمایت از دامپروران صورت می گیرد، گفت: در شهرستان شیراز تعداد ٩شرکت تعاونی با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی به دامداران خدمات می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید