Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس:

سطح مبارزه با ملخ بومی به 5500 هکتار رسید

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مبارزه با ملخ مراکشی و سایر ملخ های بومی در سطح 5500 هکتار در این استان خبر داد.

سطح مبارزه با ملخ بومی به 5500 هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید عباسی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ های بومی از بیست و سوم فروردین ماه در شهرستان کازرون آغاز شد، گفت: در دشت و حاشیه مزارع برخی شهرستان از جمله نور آباد، فسا وزرین دشت نیز مبارزه با این آفت صورت گرفت.

به گفته وی، تاکنون بیشترین سطح مبارزه در شهرستان کازرون در سطحی بالغ بر 4700 هکتار صورت گرفته است و پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده مبارزه ادامه داشته باشد.

عباسی؛ از احتمال طغیانی شدن ملخ های شکم بادمجانی در شهرستان های شمالی از جمله اقلید و خرم‌بید نیز سخن گفت و تاکیدکرد: کشاورزان در صورت مشاهده جمعیت های ملخ سریعا به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ ها در دستور کار این مدیریت قرار دارد و با جدیت در حال انجام است، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان های درگیر ارسال می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید