Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولیدات باغبانی و زراعت استان قزوین در کشورجایگاه ویژه ای دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رتبه تولید محصولات باغی و زراعی استان قزوین در کشور مثال زدنی بوده و این جایگاه باید روز به روز افزایش یابد.

تولیدات باغبانی و زراعت استان قزوین در کشورجایگاه ویژه ای دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام این خبر افزود: در محصولاتی مثل انگور، کشمش، فندوق، زغال اخته و غیره قزوین دارای رتبه‌های حائز اهمیتی است.

وی اضافه کرد: در تولید گندم و خرید تضمینی این محصول نیز هرساله با استقبال خوبی از سوی بهره برداران روبرو هستیم که اگر بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم، قطعا در به خوداتکایی کشور در محصول گندم نقش آفرین خواهیم بود.

افلاطونی در خصوص ضریب مکانیزاسیون نیز اظهار داشت: اگرچه در این استان اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون صورت گرفته است، اما هنوز این میزان کافی نیست و باید برای جبران خلا نیروهای کار به استفاده بیش از حد از ماشین آلات و ادوات کشاورزی اقدام کرد.

این مسؤول سپس به اهمیت حفظ نباتات اشاره کرد و گفت: استان قزوین همواره در مقابل آفات عمومی و اقدامات لازم در راستای حفظ گیاهان به موقع عمل کرده تا از سلامت بخش کشاورزی صیانت کند، بنابراین این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: خدمت در بخش کشاورزی نیازمند مدیریت مناسب و موثر در بزنگاه‌های اقتصادی است که این مهم باید سرلوحه مدیران بخش باغبانی و زراعت قرار گیرد. وی در پایان با قدر دانی از خدمات مهندس مجید اسماعیلی، مهندس علی راه انجام را به عنوان سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین معرفی کرد . رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از جمله سوابق مدیریتی علی راه انجام است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید