Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه شورای کشاورزی با محوریت برنامه ریزی برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: جلسه شورای کشاورزی با محوریت برداشت گندم و کلزا این شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، مدیر زراعت استان و رئیس اداره فناوریهای مکانیزه وسایر اعضاء در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای کشاورزی با محوریت برنامه ریزی  برداشت گندم در شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، پورعبدالله هدف از برگزاری این جلسه را، برنامه ریزی و هماهنگی جهت برداشت محصول گندم و کلزا از سطح مزارع شهرستان اعلام و افزود: امیداست با انجام هماهنگی های لازم با حداقل ضایعات و هزینه، دسترنج کشاورزان به بهترین نحو برداشت شود.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی کارشناسان جهادکشاورزی شصت هزار تن محصول گندم از سطح 18500 هکتار مزارع شهرستان برداشت گردد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه دولت به منظور حمایت از تولید محصول استراتژیک گندم و کشاورزان قیمت تضمینی خرید گندم را به میزان قابل توجهی افزایش داده به گونه ای که کارخانجات تولید ماکارونی که در سال های اخیر نسبت به خرید محصول گندم شهرستان اقدام می نمودند در سال جاری با کشاورزان جهت خرید محصول گندم به توافق نرسیدند.

سرپرست جهاد کشاورزی ارزوئیه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت برداشت سال گذشته وتعداد مراکز خرید گفت: امسال با توجه به گرم شدن هوا وعدم بارندگی در اسفند ماه وفروردین پیش بینی می شود که برداشت زودتر از سال قبل انجام شود.

وی با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک است و برداشت آن همکاری سایر دستگاهها را میطلبد، افزود: در سال جاری دو مرکز خرید،گندم تولیدی کشاورزان را تحویل می گیرند که این کمبود مراکز خرید باعث بروز مشکلات عدیده ای ازجمله، افزایش هزینه حمل، ایجاد ترافیک کامیونها جهت تخلیه  محصول درغله وکندی برداشت و ورود واسطه ها برای خرید گندم از کشاورزان واحتمال قاچاق وخروج گندم از شهرستان را در پی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید