Iranian Agriculture News Agency

فرشکاران تاکید کرد:

تحقق رشد 8.7 درصدی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با سرمایه‌گذاری 2.2 هزار میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎شرقی حجم سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سال 1400را 3.59 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود رشد 8.7 درصدی این بخش با سرمایه‌گذاری 2.2 همتی محقق شود.

تحقق رشد 8.7 درصدی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی  با سرمایه‌گذاری 2.2 هزار میلیارد تومان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران امروز در جلسه رشد اقتصادی بخش کشاورزی، سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در سال 1400 را رقم 3.75 درصد اعلام و اظهار کرد: فائق آمدن نظام سنتی به مدرن را علت اصلی ارزش افزوده پایین این بخش در استان می‌دانم.

وی حرکت استان به‌سمت کشاورزی مدرن و صنعتی، ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی با کاهش مصرف و هدررفت آب و اصلاح الگو و شیوه کشت و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید، فرآوری و توزیع محصولات غذایی و کشاورزی را مهمترین جهت‌گیری‌های توسعه استان تا سال 1420 در بخش کشاورزی برشمرد.

فرشکاران بر لزوم تدوین و اجرای نظام بهره برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی در جهت راهبری تشکلهای کشاورزی و تأمین به موقع نهاده های کشاورزی و ساماندهی محل، نامگذاری و توزیع محصولات تولیدی با کاهش حلقه های واسطه گری تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎شرقی همچنین از اهمیت افزایش فرآوری محصولات تولیدی و کاهش نسبی ضایعات تولیدات کشاورزی، افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی، توسعه تدریجی خدمات جنبی نظیر نگهداری، فرآوری و توزیع مکانیزه و صادرات بخش کشاورزی با تکمیل زنجیره تولید و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یاد کرد.

فرشکاران تصریح کرد: باید اعتبارات و تمام ظرفیتهای استان را به شیوه ای هدفمند و جهت دار در بخش کشاورزی صرف کنیم تا منجر به ارتقاء بهره وری در این بخش شود و بتوانیم قدمهای موثری در تغییر رفتارها و دانش بنیانی این بخش داشته باشیم.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی استان پرداخت و گفت: بیشترین ارزش افزوده این بخش نه در زراعت بلکه در حوزه دام و طیور است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 اکبر فتحی سهم بری بخش کشاورزی از اعتبارات استان را در طی سالهای اخیر حداکثر 8 درصد و در سال گذشته حدود 5.6 درصد اعلام کرد.

در ادامه گزارش آخرین وضعیت پروژه های حوزه کشاورزی استان در بخش های مختلف ارائه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید