Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست تخصصی مشترک بین استان‌های گیلان، قزوین و زنجان برای کنترل ملخ مراکشی

نشست تخصصی مشترک بین استان‌های گیلان، قزوین و زنجان به‌منظور کنترل ملخ مراکشی در مزارع کشاورزی برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی مشترک بین استان‌های گیلان، قزوین و زنجان برای کنترل ملخ مراکشی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این نشست تخصصی که به دعوت مدیر کل بحران استانداری گیلان در رودبار و با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان، فرماندار رودبار، مدیران کل بحران ۳ استان، مدیرکل آفات عمومی سازمان حفظ نباتات، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران حفظ نباتات و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های درگیر در محل فرمانداری برگزار شد، معاونین بهبود تولیدات گیاهی سه استان گزارش اقدامات و سطوح مبارزه انجام شده را ارایه کردند.

سطوح مبارزه تاکنون در استانهای گیلان ۲۴۰۰ هکتار، قزوین ۶۲۰۰ هکتار و طارم زنجان ۳ هزار هکتار است که  هر سه استان به مشکل کمبود اعتبار اشاره کردند.

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در این نشست گفت: سطح مبارزه با ملخ مراکشی کشور در سال گذشته ۷۵ هزار هکتار در۲۴ استان بود که بیشترین سطح مبارزه در استانهای زنجان و قزوین بوده که هر سه استان تلاشهای طلوب داشتند.

سعید معین افزود: ۳ اصل شناسایی کانونها، ردیابی در داخل کانونها و مبارزه به موقع با پوره ۲ و ۳ مهمترین  رمز موفقیت در کنترل آفت ملخ است.

وی همکاری بین‌دستگاهی در استانهایی مانند جنوبی که درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند را مهترین عامل موفقیت دانست و گفت: که این امر در استان گیلان با همکاری استانداری، مدیریت بحران، فرمانداری، سپاه و جهاد کشاورزی شکل گرفته و قابل تقدیر است.

معین خاطرنشان کرد: بایستی برنامه ریزی در مبارزه داشته باشیم و درحد توان از نظر تامین سم و تجهیزات به استانها کمک خواهند شد.

وی با بیان اینکه بایستی اعتبارات استانی مبارزه با ملخ افزایش یابد بر لزوم اهمیت تسریع در مبارزه و سمپاشی کانونها حداکثر تا پوره ۴ و قبل از بالدار شدن که باعث کنترل مطلوب و کاهش سطوح سمپاشی در سالهای بعدی خواهد شد تاکید کرد.

همچنینن در این نشست معاون عمرانی استانداری گیلان خواستار همکاری بین استانها در نقاط مرزی و همپوشانی سمپاشی در نقاط مرزی و تبادل اطلاعات بین استانها شد و گفت: حمایت از جهاد کشاورزی برای کنترل ملخ در گیلان انجام شده و چند دستگاه در کنترل ملخ مشارکت دارند و خواستار اعتماد سازی در مردم برای همکاری و همراهی در امر مبارزه شد و بر لزوم همکاری کلیه دستگاههای استانی تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید