Iranian Agriculture News Agency

خشکسالی ها رمق عشایر را گرفته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی پس از بازدید از مجموعه اداره کل امور عشایر استان کرمان در نشستی با حضور مدیر کل، معاونین و تعدادی از کارشناسان اداره کل امور عشایری استان مسائل و مشکلات این اداره کل را مورد بررسی قرار داد.

خشکسالی ها رمق عشایر را گرفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این جلسه ابتدا نیکزادی مدیرکل امورعشایر استان گفت: اداره کل امور عشایر در راستای چهار خدمت شناسه دار که ماموریت سازمانی دارد به خدمت رسانی عشایر می پردازد.

 وی افزود: با توجه به ظرفیت ها ومنابع، امور عشایر پاسخگوی نیازهای عشایر نمی باشدوهمکاری سایر دستگاههای دولتی از جمله جهاد کشاورزی نیز در خدمت رسانی به عشایر همانگونه طی سالهای اخیر مثمر ثمر بوده است همچنان نیاز است.

نیکزادی افزود: خشکسالی حادترین مشکل عشایر در حال حاضر می باشد که طی دهه های  اخیر بی سابقه بوده است واز تبعات شدید خشکسالی  می توان به از بین رفتن ۸٠ درصد مراتع عشایر،کاهش تولیدات باغی و زراعی، خشک شدن چشمه ها و قنوات و کاهش درآمد خانوار عشایر  اشاره کرد.

 وی افزود: برای کاهش اثرات خشکسالی می توان به توزیع نهاده ها، آبرسانی سیاروپرداخت تسهیلات  اشاره کرد.

 وی توسعه صنعت گردشگری  وجمع اوری محصولات تولیدی عشایر وحمایت از مشاغل خرد را خواستار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه  با تاکید بر ارائه خدمت رسانی مطلوب به عشایر ضمن  تایید راهکارهای ارائه شده و حمایت از موضوعات پیشنهادی  قول مساعد جهت پیگیری و رفع مشکلات و موارد مطرح شده را داد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید