Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح برنج کشور:

مازندران پایتخت برنج کشور است/ کشت قراردادی برنج با حمایت از شالیکاران

مجری طرح برنج کشور گفت: اجرای کشت قراردادی برنج با هدف افزایش تولید، خودکفایی برنج، تنظیم بازار و حمایت از شالیکاران اجرا می شود.

مازندران پایتخت برنج کشور است/ کشت قراردادی برنج با حمایت از شالیکاران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، شایگان ادیبی در نشست توجیهی توسعه کشت قراردادی برنج که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی بابل و شالیکوبی داران در بابل برگزار شد، گفت: مازندران پایتخت برنج و رتبه اول تولید برنج در کشور را در اختیار دارد.

مجری طرح برنج کشور ادامه داد: اجرای کشت قراردادی برنج با هدف افزایش تولید، خودکفایی برنج، تنظیم بازار و حمایت از شالیکاران اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کشاورزان طرف قرارداد در طرح کشت قراردادی برنج موظفند 50 درصد محصول تولیدی خود را در زمان تعیین شده به مباشرین شهرستان تحویل دهند.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با کشاورزی قراردادی می توان شاهد کاهش مشکلات بازار محصولات کشاورزی، تنظیم بازار اجرایی، ارتقاء خدمات بیمه‌ای، کاهش ریسک پذیری و تولید محصولات غذایی و افزایش زنجیره محصولات غذایی بود، گفت: قیمت در زمان فروش با توجه به وضعیت بازار توسط هیئت چند نفره مشخص خواهد شد که نماینده کشاورزان هم در آن حضور دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید