Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

روند اجرای طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تسهیل و تسریع شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان البرز بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد اراضی کشاورزی و لزوم تعامل و هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها با دستگاه های ذیربط برای تسریع امر و تحقق صد درصدی برنامه تأکید کرد.

روند اجرای طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تسهیل و تسریع شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نماینده ویژه استانداری، مدیر کل و معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیر و کارشناسان امور اراضی سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی استان، اجرای این طرح را از تکالیف مهم و اولویت دار در عملیاتی کردن برنامه تحولی سازمان دانست و ضمن تأکید بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی و تعامل مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با دستگاه‌های ذیربط برای تحقق صد درصدی برنامه مطابق برش شهرستانی ابلاغی تأکید کرد.

حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با اشاره به اینکه البرز از استان های پیشرو در ثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی است، افزود: سال گذشته با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان البرز با موفقیت به اتمام رسید،  به نحوی که برای 360 هزار هکتار از اراضی ملی سند تک برگ صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی، عمده کارها در حوزه منابع طبیعی است و با استقرار دبیرخانه و برگزاری جلسات مربوطه در اداره کل منابع طبیعی، امور مربوطه با جدیت پیگیری می شود، افزود: مقدمات خوبی فراهم شده است و آمادگی کامل داریم برای انجام تکالیف سازمانی در حوزه رفع تداخلات، طبق مصوبات قرارگاه به یک جمع بندی منطقی برسیم.

فرضی ابراز خرسندی کرد: با پیگیری و اقدام به موقع شهرستان‌ها مطابق زمان بندی مشخص، شاهد حل و فصل مشکلات پلاک‌ها در حوزه رفع تداخلات اراضی کشاورزی باشیم.

ایرج الماسی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  نیز در گزارشی به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص رفع تداخلات انجام شده، میزان حدنگاری انجام شده و باقی مانده استان و پرداخت.

مدیر امور اراضی با بیان اینکه در مجموع 683 پلاک به مساحتی بالغ بر 460 هزار هکتار در استان وجود دارد؛ افزود: از مجموع پلاک‌های استان تاکنون 45 پلاک رفع تداخل شده است و در مجموع 72 هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شده است.

وی تصریح کرد: برای رفع تداخل یکصد پلاک دیگر، قرارداد منعقد شده و در دست اجرا است و از این تعداد 20 پلاک نیز در مرحله نهایی رفع تداخل قرار دارد که به زودی تعیین تکلیف می شود.

الماسی با اشاره به اینکه 139 پلاک ششدانگ مستثنیات و فاقد تداخلات است، افزود: 25 مورد هم مطابق اعلام اداره کل منابع طبیعی شش دانگ ملی است و مابقی 385 مورد در دست اقدام است.    

عملیات اجرایی طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی استان البرز با هدف تسریع در اجرای قانون حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی استان از اسفند سال گذشته آغاز شد و با همکاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک، در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید