Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد:

توزیع بذر رایگان به کشاورزان متقاضی کشت جایگزین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: بذر گیاهان دارویی و گیاهان مقاوم به کم آبی و جایگزین محصولات پرآب بر به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

توزیع بذر رایگان به کشاورزان متقاضی کشت جایگزین

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، حشمت زرین‌جوب اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی کشت محصولات با نیاز آبی بالا نظیر برنج، یونجه جدید و محصولات جالیزی چون هندوانه ممنوع است.

وی افزود: کشاورزان باید به جای کشت این محصولات آب بر از گیاهان جایگزین چون کنجد، سورگوم (ذرت خوشه ای غیرخوراکی) و ارزن کشت کنند که صرفه اقتصادی و آبی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام توضیح داد: به عنوان مثال گیاه سورگوم برای خوراک دام توانایی برداشت سه بار در هر سطح کشت را دارد و این گیاه دارای تناژ بالا در برداشت است.

زرین جوب یادآور شد: کشت های جایگزین با نیاز آبی پایین باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی مصرف آب کشاورزی می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع بذر رایگان این گیاهان، همچنین کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: با کشت های جایگزین علاوه بر کاهش مصرف آب، کشاورزان با برداشت محصولات مقاوم به کم آبی بخشی از نیاز دام استان به خوراک را از طریق کشت سورگوم و ارزن تامین می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید