Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

حذف حلقه‌های واسطه ، دست افراد سودجو در بازار کالاهای اساسی را کوتاه می‌کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حلقه‌های واسطه از تولید تا مصرف باعث افزایش کاذب قیمت در کالاهای اساسی شده که حذف این موارد و جایگزینی سامانه‌ها دست این افراد سودجو را در بازار کوتاه می‌کند.

حذف حلقه‌های واسطه ، دست افراد سودجو در بازار کالاهای اساسی را کوتاه می‌کند

رضا افلاطونی  در حاشیه نشست امنیت غذاییریال گفت: ورود افراد سودجو و فرصت طلب در بازار آرد، دام و گوشت مرغ قیمت‌های کاذبی ایجاد کرده که این مهم نیاز به نظارت بیش از پیش و راه‌اندازی سامانه‌ها است.

وی اضافه کرد: نقش تعاون روستایی در توزیع، حمل و راه‌اندازی سامانه‌ها بالا بوده و در کنار این موارد باید از ظرفیت شرکت‌های پخش نیز استفاده شود.

افلاطونی تاکید کرد: شهرستان‌های استان قزوین این ظرفیت را دارند که هر کدام یک پلتفرم در زمینه توزیع کالاهای اساسی داشته باشند که این موضوع باید هرچه سریع‌تر محقق شود.

این مسؤول بیان داشت: هم اکنون بازارچه پخش عرضه مواد پروتینی راه‌اندازی شده و می‌توان با ورود کالاهای متنوع و محصولات سالم بازار روستا در استان ایجاد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: نظارت‌ها در حوزه بازار اگرچه با قوت درحال پیگیری است، اما باید در کنار مباحث نظارتی به بهسازی بازار و توزیع محصولات گام برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید