Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت آب وخاک:

عدم مشکل فنی در اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای فازدوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام ازنظر فنی و مهندسی مشکلی وجود ندارد.

عدم مشکل فنی در اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام

 گزارش ایانا و به نقل از معاونت آب و خاک، فریبرز عباسی سرپرست  معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی روز یکشنبه در نشستی که به منظور بررسی طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام و همچنین طرح جامع شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور درسالن جلسات معاونت درتهران برگزار شده بود، با بیان این نکته گفت: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام از اولویت های معاونت آب و خاک است و برای تامین اعتبار اجرای فاز دوم طرح پیگیری های لازم صورت گرفته است.

عباسی بر استفاده ازظرفیت های علمی و دانش بنیان کشور و اجرای نظام بهره برداری و آموزش بهره برداران درطرحهای آب و خاک سراسر کشور تاکید کرد.

وی همچنین مشارکت فعال استانهای خوزستان و ایلام در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و سایر استانها در طرح جامع شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور را خواستار شد و بر توجه جدی به موضوع خاک دراین طرحها تاکید کرد.

محمد جواد صالحی نژاد مدیرعامل موسسه جهاد نصر و مجری طرح جامع شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور ضمن بیان وضعیت موجود طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان وایلام گفت:فازدوم طرح ۵۵۰هزارهکتاری به مساحت ۲۵۵هزار هکتار است که ۱۰۰هزار هکتار آن در دست مطالعه است و ۴۰هزار هکتار آن آماده اجرا است و برای تامین منابع مالی آن بایستی پیگیری لازم بعمل آید.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فازدوم این طرح، مورد نیاز است.

دراین نشست مشکلات اجرایی طرح ۲۲۷هزار هکتاری آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور مورد بحث و بررسی قرارگرفت و تکمیل پروژه های نیمه تمام طرح،نحوه تامین منابع مالی برای تکمیل طرح و نیز پیگیری تامین آب ازطریق وزارت نیرو مورد تاکید قرارگرفت.

درنشست مذکور، مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری وزهکشی،مشاور معاون وزیر ورئیس ستاد معاونت و معاونین وکارشناسان موسسه جهاد نصر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید