Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با پوره سن گندم در فسا آغاز شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: ازاواخر فروردین ماه نُرم پوره های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و کار سمپاشی مزارع شروع شده است.

 مبارزه با پوره سن گندم در فسا آغاز شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری با بیان اینکه در بیش از 4 هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان فسا در مرحله مادری با سن غلات مبارزه شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در مرحله پوره این سطح به 3 هزار هکتار برسد.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی در سال جاری و بالا رفتن ناگهانی دمای هوا و  محدودیت زمان مبارزه با سن گندم، اظهار کرد: ضروری است کشاورزان هر چه سریع تر نسبت به سمپاشی مزارع خود با سموم حشره کش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شبکه مراقبت سن گندم با بیش از 38 نفر از کارشناسان مسئول پهنه، تولیدات گیاهی و کلینیک های بخش خصوصی شهرستان فسا تا پایان مبارزه با پوره سن گندم فعال است، افزود: این شبکه به منظور انجام توصیه های فنی و حفاظت محصول از آفت سن آماده ارائه خدمت به گندمکاران این شهرستان است.

انصاری؛ نصب بنر در میادین اصلی بخش ها، انتشار اطلاعیه و اخطاریه در فضای مجازی و اطلاع رسانی چهره به چهره و از طریق بلندگو را از جمله اقدامات انجام شده برای مبارزه با سن گندم در سطح مزارع اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید