Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:

برداشت ۱۰ تن کلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: تاکنون ۱۰ تن کلزا در شهرستان دهلران برداشت شده است.

برداشت ۱۰ تن کلزا در شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  "علی غلامی" اظهار داشت: امسال بیش از شش هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن محصول کلزا برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: متأسفانه سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال گذشته به دلیل عدم رهاسازی به موقع آب کرخه و کمبود آب کاهش خشکسالی محصول کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: از مهمترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است و کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

"غلامی"یاد آور شد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه‌های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می‌شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

وی بیان داشت: برداشت محصول دانه روغنی کلزا از سطح مزارع این شهرستان آغاز شده و برای خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا ۴ مرکز خرید در مناطق مختلف این شهرستان پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید