Iranian Agriculture News Agency

کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی یارانه از ابتدای سال 1401

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی یارانه ای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال 1401 خبر داد .

کاهش 45 درصدی قیمت کودهای شیمیایی یارانه از ابتدای سال 1401

به گزارش خبرنگار ایانا در قم؛ حسین زند بیان کرد : از اول فروردین 1401 ، کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه را با قیمت جدید و کاهش 45 درصدی قیمت در اختیار کشاورزان قرار میدهیم .

زند اظهار کرد : در ابتدای سال 98 علیرغم مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با تغییر نرخ ارز تخصیصی از ترجیحی به نیمایی برای کودهای شیمیایی ،  قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه  5 برابر افزایش پیدا کرد و موجب کاهش معناداری در مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در دو سال اخیر گردید که بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی موثر بوده است .

وی ادامه داد : علیرغم محدودیت های شدید اعتباری ، وزارت جهاد کشاورزی در راستای سیاست های حمایتی خود از کشاورزان و تاثیر تغییر قیمت بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و در نهایت سلامت جامعه ، تصمیم به کاهش 45 درصدی قیمت کودهای یارانه ای فسفاته و پتاسه از اول فروردین ماه سالجاری گرفته است تا کشاورزان عزیز و زحمتکش با خیال راحت نهاده های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

زند افزود : در همین راستا و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5500 تن ( بیش از 30 درصد برنامه ابلاغی کودی استان در سال 1401 ) انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در استان تدارک و تامین شده است .  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید