Iranian Agriculture News Agency

برآورد خسارت سرمازدگی کشاورزی شیراز اعلام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: خسارت بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از افت دما در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل فروردین ماه امسال حدود 11 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

برآورد خسارت سرمازدگی کشاورزی شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: به دنبال وقوع پدیده جوی کاهش دما 56 هزار و 800 هکتار از مزارع این شهرستان از 20 تا 100 درصد با برآورد 9 هزار و 200 میلیارد و 221 میلیون ریال خسارت دیده است.

به گفته وی؛ مزارع خسارت دیده شامل محصولات زراعی گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، یونجه، کلزا، گلرنگ و برخی از سبزیجات بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 7448 هکتار از باغ های انگور، بادام و آلوی شهرستان شیراز نیز  از سرمازدگی آسیب دیده است، اظهار کرد: با توجه به آسیب 50 تا 100 درصدی باغ ها میزان ریالی خسارت ها هزار و 652 میلیارد و 130 میلیون ریال ارزیابی شده است.

سیروسی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعهد به جبران خسارت مزارع و باغ های خسارت دیده تحت پوشش خود است، ابراز کرد: متاسفانه به دلیل عدم رغبت بهره برداران به خرید پوشش بیمه ای تنها اندکی بیش از 3200 هکتار از مزارع تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

به گفته وی؛ در نشست اخیر با مسؤل صندوق بیمه کشاورزی شهرستان شیراز مقرر شده است کارشناسان بیمه با همراهی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به برآورد خسارت مناطق تحت پوشش خود اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید